31 مرداد 1401 توسط Administrator 0 دیدگاه

تضمین سلامتی با 12 روش خوشحال زندگی کردن

تضمین سلامتی با 12 روش خوشحال زندگی کردن

مرکز ارائه خدمات بالینی و مراقبتی در منزل سلامت خانواده :

خوشحالی یک وضعیت خاص ذهنیه. هر کسی در زندگی خودش روزهایی رو تجربه میکنه که براش خوشایند نیست. اما ناخرسندی های مزمن میتونه سلامتی ، شغل و روابط شما رو تحت تاثیر قرار بده. به جزء هرگونه مشکلات پزشکی و یا افسردگی های بلند مدت که نیازمند تجویزهای پزشک و مساعدت حرفه ای اونهاست.

میتونی میزان خوشحالی خودت رو کنترل کنی. به خوشحال بودن فکر کن تا احساس و ظاهر بهتری داشته باشی. در این قسمت نکته هایی وجود داره که به شما کمک میکنه :

1- خوشبین باش : به زندگی با دید مثبت نگاه کن تا خودت رو به دلیل احساس انرژی و خوشحالی بسیار زیادی که داری شارژ کن. به یاد داشته باش که افراد شاد و مثبت بیشتر میتونن دیگران رو جذب خودشون کنن.

تضمین سلامتی با 12 روش خوشحال زندگی کردن
تضمین سلامتی با 12 روش خوشحال زندگی کردن

2- دید وسیعی داشته باش : اجازه نده مسائل کوچیک شما رو آشفته کنه. برای رسیدن به هدفت پایدار و مقاوم باش ، خواه اون هدف مقام ریاست ، پرداخت رهن و یا یک ازدواج طولانی مدت باشه. در این راه با موانعی مواجه میشی. به خاطر تلاشت فکر کن و از ناراحتی به خاطر مسائل کم اهمیت دوری کن.

3- سپاسگذار باش : از دیگران تشکر کن. از همکارت به خاطر کمکی که بهت کرده تشکر کن و به دلیل موفقیت در انجام کارش به اون تبریک بگو. به خدمتکاری که صبحانه شما رو آورده کلمه ای محبت آمیز به کار ببر. به شخص درمانده ای که در خیابون از مقابلش رد میشی کمی پول کمک کن و از اینکه زندگی خوبی داری خداروشکر کن.

4- از زندگی لذت ببر : کارهایی انجام بده که از انجام اون لذت ببری. ماشینت رو بشور. به تعمیرات بعضی از لوازم منزل بپرداز. تلوزیون تماشا کن ، خرید برو ، باشگاه برو ، برای خودت یک اولویت قرار بده و اونچه رو که دوست داری انجام بده.

برای مراقبت و پرستاری از سالمند ، کودک ، بیمار و مادر باردار به کمک نیاز دارید؟

با سلامت خانواده تماس بگیرید…
02188901315
09123139602

5- از جسمت مراقبت کن : خوب غذا بخور ، برو باشگاه ثبت نام کن ، ورزش کن. عضویت در تیم های ورزشی خیلی میتونه برای جسم و روحت مفید باشه. از فوتبال ، ورزش های رزمی و بدنسازی غافل نشو. همیشه مراقب جسمت باش.

6- برنامه های خودت رو تغییر بده : برنامه های روزانه خودت رو عوض کن تا انرژی جدیدی بدست بیاری. مرز مشخصی بین کار و تفریح ایجاد کن ، برای فعالیت های سرگرم کننده و یا فکر در محیط آروم از خونه خارج شو.

7- با مردم در تماس باش : یادت میاد وقتی که یک دوست قدیمی به طور غیر منتظره باهات تماس گرفت چه احساسی داشتی؟ با افرادی که دوست داری پیام بده ، تماس بگیر و این حس خوب رو منتقل کن.

8- خلاق باش : یک روزنه برای خلاقیتت پیدا کن. این مورد ممکنه شامل کاردستی ، نقاشی ، بازسازی ، ترسیم کاریکاتور ، نویسندگی و یا حتی باغداری باشه. مهم نیست که چه مشغله ای داشته باشی و یا تا چه اندازه در اخر هفته احساس بی حالی میکنی. اگه زمانی رو برای انجام فعالیت های خلاقانه قرار بدی ، احساس شادتر و سالم تری داری.

تضمین سلامتی با 12 روش خوشحال زندگی کردن
تضمین سلامتی با 12 روش خوشحال زندگی کردن

9- برای خودت یک همدم پیدا کن : تقسیم کردن تجربیات با کسی که عاشقش هستی خوشحالی شما رو افزایش میده. عشق مطلق باعث بوجود اومدن احساس امنیت ، رضایت و شادمانی در شما میشه. روابط جنسی سالم هم میتونه برای ذهن و جسم شما اثرات بسیار مفیدی داشته باشه.

10- با کسی صحبت کن : یکی از دوستانت یا کسی که بهش اعتماد داری رو انتخاب کن برای هم صحبتی و بیان احساسات. اون شخص در مورد شما قضاوت نمیکنه و مشکلات شما رو حل نمیکنه فقط به حرفت گوش میده چرا که میدونه شما هم به حرفش گوش میدی. همینو بس.

11- تخیل کن : آرزو ها و بلند پروازی های خودت رو در یک دفتر بنویس و به مرور اونها رو به واقعیت تبدیل کن. اون وقت همیشه چیزهایی برای انتظار کشیدن و جایی برای متمرکز کردن انرژی خودت داری.

12- بخشنده باش : شاید زمانی برسه که کسی یا خودت رو به خاطر چیزی که اتفاق افتاده و یا گفته شده مورد بخشش قرار میدی. اتفاقات و اشتباهات گذشته رو قبول کن و فراموش کن. بدون که نمیتونی زمان رو به عقب برگردونی. شادی خودت رو با از یاد بردن نا امیدی ها و شکست های گذشته دوباره به دست بیار.

نگران نباش خوشحال باش. در دنیای واقعی نمیتونیم از دیگران انتظار داشته باشیم تا برای ما شادی بوجود بیارن. خوشحالی حالتی از ذهنه که کاملا میتونه تحت کنترل شما باشه.

محیط زندگی خودت رو جوری تنظیم کن که فرصت هایی برای شناختن و لذت بردن از جنبه های مثبت و خوشایند زندگی رو فراهم کن. برای شاد بودن تلاش کن رفیق…

تضمین سلامتی با 12 روش خوشحال زندگی کردن
(امتیاز دهید)
آواتار Administrator

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.