17 مهر 1401 توسط Administrator 0 دیدگاه

ورزش و تناسب اندام سالمندان

ورزش و تناسب اندام سالمندان

به نوشته مرکز سلامت خانواده : مهم نیست سن و شرایط جسمی شما چگونه است. برای شروع ورزش و تناسب اندام هیچ وقت دیر نیست. نکات ساده ای که خدمت شما عرض میکنیم کمک میکند تا با خیال راحت شروع کنید و ورزش کنید. و همچنین پرستار سالمند میتواند کمک کند تا سالمند عزیز شما به طور اصولی و منظم ، زیر نظر پزشک و مربی ، ورزش کند.

فواید ورزش برای سالمندان چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود با افزایش سن سرعت عملکرد ما کاهش پیدا کند و بی تحرک تر شویم. که ممکن است به دلیل نگرانی از افتادن ، اضافه و یا کاهش وزن ، درد عضلانی و یا موارد دیگر باشد. و یا شاید فکر میکنید که ورزش برای شما مناسب نیست. اما با افزایش سن ، سبک زندگی فعال ، بیش از هر زمان دیگری برای سلامتی سالمندان عزیز مهم می شود.

تحقیقات علمی نشان میدهد که فعالیت بدنی اولین عامل افزایش طول عمر است و سال های بیشتری به زندگی شما اضافه میکند. حتی اگر تا سنین بالاتر ورزش را شروع نکنید. اما با کمک پرستار سالمند میتوانید به وسیله ورزش صحیح و اصولی ، سال ها به طول عمر خود اضافه کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.

ورزش و تناسب اندام سالمندان

تحرک می تواند به افزایش انرژی ، حفظ استقلال ، محافظت از قلب و مدیریت علائم بیماری یا درد و همچنین وزن شما کمک کند. ورزش منظم همچنین برای ذهن ، خلق و خو و حافظه شما مفید است. برای یافتن راه های ساده و لذت بخش برای فعال تر شدن ، بهبود خلق و خو و دیدگاهتان و بهره مندی از تمام فواید ورزش برای سلامت جسمی و روحی بدانید که هرگز دیر نیست و هر زمان که بخواهید میتوانید با مربی و پرستار سالمند این مهم را انجام دهید.

برای مراقبت و پرستاری از سالمند در منزل به کمک نیاز دارید؟

با سلامت خانواده تماس بگیرید…
02188901315
09123139602

فواید ورزش برای سالمندان برای سلامت جسمی

ورزش و تناسب اندام سالمندان

حفظ و یا کاهش وزن سالمند

از آنجایی که متابولیسم افراد سالمند با به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. حفظ وزن سالم می تواند به یک چالش تبدیل شود. ورزش منظم به افزایش متابولیسم و ساخت توده عضلانی کمک میکند و به بدن کمک میکند تا کالری بیشتری بسوزاند.

کاهش تاثیر بیماری و بیماری های مزمن سالمند

سالمندانی که ورزش میکنند عملکرد سیستم ایمنی و گوارشی بهتری دارند. فشار خون و تراکم استخوان بهتری دارند. و خطر ابتلا به آلزایمر ، دیابت ، چاقی ، بیماری قلبی ، پوکی استخوان و برخی سرطان ها را کاهش می دهند.

افزایش تحرک ، انعطاف پذیری و تعادل سالمند

ورزش قدرت ، انعطاف پذیری و وضعیت بدنی سالمند را بهبود میبخشد. که به نوبه خود می تواند به تعادل و هماهنگی شما کمک کند. و خطر افتادن و نامتعادلی را کاهش دهد. تمرینات قدرتی همچنین می تواند به کاهش علائم بیماری های مزمن مانند آرتریت کمک کند.

مزایای ورزش برای سلامت روان سالمند

بهبود خواب سالمند

با بالا رفتن سن ، خواب با کیفیت برای سلامت کلی بدن سالمند حیاتی است. فعالیت منظم می تواند سریع تر بخوابید. عمیق تر بخوابید. و با احساس انرژی و شادابی بیشتر از خواب بیدار شوید.

افزایش روحیه و اعتماد به نفس سالمند

ورزش یک کاهش دهنده استرس بسیار عالی است. و اندورفین تولید شده در واقع می تواند به کاهش احساس غم و اندوه ، افسردگی و اضطراب کمک کند. فعال بودن و قوی بودن می تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

 

ورزش و تناسب اندام سالمندان

بهبود عملکرد مغز سالمند

فعالیت هایی مانند ورزش ، حل جدول کلمات و… می توانند به فعال نگه داشتن مغز سالمند کمک کند. فعالیت های ورزشی و حل مساله به جلوگیری از دست دادن حافظه ، زوال شناختی و زوال عقل کمک میکند. فعال شدن حتی ممکن است به کند شدن پیشرفت اختلالات مغزی مانند بیماری آلزایمر سالمند کمک کند.

مقاله ورزش و تناسب اندام سالمندان همیشه به روز رسانی می شود.

3.7/5 - (18 امتیاز)
آواتار Administrator

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.