13 آبان 1401 توسط Administrator 0 دیدگاه

10 تغییر کوچک در سبک زندگی برای شادابی شما

10 تغییر کوچک در سبک زندگی برای بهبود سلامتی و شادابی شما

مرکز سلامت خانواده : اگر احساس میکنید که برای بهبود سلامت بدن و تناسب اندام خود وقت ندارید؟ اگر اینچنین است اشتباه میکنید! لازم نیست سبک زندگی خود را یکدفعه عوض کنید ، میتوانید با تغییرات جزئی اغلب تنها چیزی است که برای بهبود سلامت خود به آن نیاز دارید.!

10 دقیقه پیاده روی!

رفتن به پیاده روی کوتاه و سریع بعد از هر یک از 3 وعده غذایی روزانه می تواند تناسب اندام شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. عاقلانه است که حداقل 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید. 10 ضرب در سه می شود سی. بنابراین تنها 10 دقیقه پیاده روی بعد از هر وعده غذایی ، این میزان توصیه شده ، سلامت قلبی و عروقی روزانه را تضمین میکند. هنگام پیاده روی روزانه مطمئن شوید که سرعت خود را حفظ میکنید ، هر چه سریع تر راه بروید برای سلامتی شما بهتر است!

مراقب و پرستار سالمند میتواند فرد سالخورده را بعد از وعده های غذایی به پیاده روی ببرد و در هضم غذا کمک شایانی به سالمند می شود.

10 دقیقه پیاده روی!

الکل مصرف نکنید!

اگر به صورت مداوم الکل بنوشید به سلامتی شما آسیب میرساند. نوشیدن الکل میتواند باعث بیماری کبد ، بیماری قلبی ، فشار خون بالا ، سکته مغزی ، مشکلات گوارشی و انواع مختلف سرطان شود.

در خانه غذای سالم بخورید!

در خانه غذای سالم بخورید!

سعی کنید هر 3 عده غذایی روزانه خود را در خانه با استفاده از مواد غذایی سالم تهیه کنید! اجرای این تغییر به دلیل احساس گرسنگی از خوردن در فست فودها جلوگیری میکند. این بدان معنی است که می توانید از انتخاب غذاهای ناسالم یا غذاهای بسیار فرآوری شده خودداری کنید.

تهیه غذا در خانه همچنین قدرت انتخاب زیادی به شما میدهد و میتوانید کالری دریافتی در طول روز را نیز تنظیم کنید. اگر در خارج از خانه کار میکنید ، ناهار خود را شب قبل از هر روز کاری در خانه تهیه کنید و در محل کار خود میل کنید!

به حرکت ادامه دهید!

به جای نشستن یا ایستادن کامل ، بدن خود در حالت حرکت قرار دهید. به عنوان مثال ، فرض کنید در محل کار خود روی صندلی اداری نشسته اید. در این شرایط می توانید پای خود را از روی صندلی بلند کنید آن را مستقیما به سمت بیرون بکشید و قبل از اینکه آن را دوباره بیرون بیاورید چند ثانیه در این حالت نگه دارید. سپس میتوانید این حرکت را با پای دیگر خود امتحان کنید. تکرار متناوب این کار در طول روز میتواند به سوزاندن کالری ، تقویت قدرت و جلوگیری از کمردرد کمک کند.

یوگا و پیلاتس!

یوگا و پیلاتس!

یوگا و پیلاتش هر دو برای افزایش سطح تناسب اندام شما عالی است. آنها میتوانند به شما در کاهش استرس ، افزایش قدرت عضلانی و سوزاندن کالری کمک کند.

یوگا و پیلاتس از نظر بدنی باعث انعطاف پذیری بالای شما می شوند. میتوانید کلاس های یوگا یا پیلاتس را ثبت کنید و با دوستان خود ورزش کنید. همچنین میتوانید یوگا یا پیلاتس را در خانه انجام دهید. ویدئوهای آموزشی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما کمک میکند اصول اولیه یوگا و پیلاتس را بیاموزید!

استرس خود را مدیریت کنید!

استرس مدیریت نشده می تواند باعث مشکلاتی برای سلامتی مانند بیماری قلبی ، افسردگی ، چاقی ، سردرد ، آلزایمر و مشکلات گوارشی شود. استرس شدید حتی می تواند کشنده باشد. مدیریت زندگی میتواند سال ها به زندگی شما اضافه کند.

روش های مختلفی وجود دارد که میتوانید برای از بین بردن استرس استفاده کنید. برخی افراد متوجه می شوند که فعالیت بدنی به آنها کمک میکند تا آرام شوند. برخی دیگر تمرینات تنفسی ، مدیتیشن ، مطالعه یا تماشای یک برنامه تلویزیونی سرگرم کننده را ترجیح میدهند. وقتی میخواهید استرس را کاهش دهید. فعالیت هایی را انتخاب کنید که از آنها لذت ببرید و به شما کمک کند تا از تنش راحت شوید.

یک دوست و حریف تمرینی انتخاب کنید!

اگر به تنهایی ورزش میکنید ممکن است ورزش کردن برای شما کسل کننده باشد. به همین دلیل عاقلانه است که از یک دوست به عنوان حریف تمرینی در ورزش کردن کمک بخواهید.

به عنوان مثال فرض کنید تصمیم دارید روزانه صبح ها در یک فضای سبز پیاده روی کنید زیرا میخواهید سالم بمانید. اگر میتوانید با شخص دیگری راه بروید. می توانید با او صحبت کنید تا زمان را سپری کنید و ورزش را دلچسب تر انجام دهید.

مراقب و پرستار میتواند به فرد سالمند و کودک با مشاوره مربی ورزشی برای فعالیت های بدنی کمک کند.

یک دوست و حریف تمرینی انتخاب کنید!

پیشرفت خود را ثبت کنید!

ثبت پیشرفت خود با تلاش برای سلامتی و تناسب اندام به شما انگیزه میدهد آن را ادامه دهید. به عنوان مثال فرض کنید میخواهید چند کیلو وزن کم کنید تصاویر کاهش وزن و سایز با لباس خود میتواند به شما انگیزه فراوان بدهد و به شما یادآوری کند که چقدر پیشرفت کرده اید و هنوز چه کاری باید انجام بدهید تا به هدف خود برسید.

شام را زودتر میل کنید!

شام را زودتر میل کنید!

شما باید حدودا 3 ساعت قبل از خواب ، از خوردن هرگونه مواد غذایی خودداری کنید.

انجام این کار به بدن شما زمان میدهد تا غذایی که خورده اید را به راحتی هضم کنید که کیفیت خواب شما را بهبود ببخشد. همچنین از گرسنگی به خواب رفتن و بیدار شدن در طول شب برای یک میان وعده خودداری کنید!

تمام افراد اعم از کودک ، جوان و سالمند برای سلامتی خود شام را زودتر میل کنند تا فاصله زیادی بین خواب و صرف وعده غذایی باشد.

انتخاب های بهتری داشته باشید!

انجام یک کار درست برای سلامتی به جای بهانه آوردن برای خود به شما کمک میکند تا سریع تر به اهداف تناسب اندام خود برسید. به عنوان مثال هر روز در محل کار به جای آسانسوز از پله ها استفاده کنید. همانطور که انتخاب سیب به جای شیرینی ، تفاوت ایجاد میکند. ممکن است فکر کنید انجام یک انتخاب معقول چندان مهم نباشد. با این حال ، انتخاب مداوم گزینه های سالم تر تفاوت زیادی در طول زمان در زندگی شما ایجاد میکند!

سالم تر و شادتر

اکنون میدانید که تناسب اندام و سالم تر شدن نیاز نیست دست به تغییر بزرگی در زندگی خود بزنید. پایبندی به چند تغییر کوچک تنها چیزی است که سالم تر و شادتر میتوانید زندگی کنید. پس چرا از امروز شروع به اجرای برخی تغییرات نمیکنید؟ تو از کاری که خواهی کرد خوشحال خواهی شد…

4.2/5 - (12 امتیاز)
آواتار Administrator

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.